انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

انتظار صبح

 

 

آقا ؛ گر تو قدم نهی ، با یک گل هم بهار می شود   

 

                                               

ضمن تبریک روز میلاد آخرین امید مظلومان عالم ،‌ حضرت مهدی (عج ) به همه دوستان عزیز ،‌ سوالات زیادی پیرامون امکان زنده بودن ، طول عمر و ... آن حضرت مطرح می شود که به مناسبت این روز بزرگ بر آن شدم تا تعدادی از این سوالات را با استفاده از آیات قران کریم شرح دهم.  

 

1- چگونه زنده ماندن امام زمان علیه السلام تاکنون امکان دارد؟


خداوند در مورد حضرت یونس علیه السلام می فرماید: « فلولا أنه کان من المسبحین للبث فی بطنه الی یوم یبعثون ». اگر یونس از تسبیح کنندگان نبود در شکم ماهی تا قیامت می ماند. وقتی خداوند می تواند یونس را تا قیامت در شکم ماهی زنده نگه دارد، زنده نگهداشتن امام زمان علیه السلام نیز برای او امری ممکن است

 

2- آیا در قران دلیل و آیه ای بر وجود امام زمان علیه السلام وجود دارد ؟


در سوره قدر خداوند می فرماید: «تنزل الملائکه والروح فیها بإذن ربهم من کل أمر ». تنزل فعل مضارع است و دلالت بر استمرار می نماید. یعنی در هر سال، شب قدر ملائک و روح به زمین نزول می فرمایند. در دوران رسول الله صلی الله علیه و آله به شخص پیامبر نازل می شدند. و در هر عصری باید کسی هم شأن پیامبر باشد تا بر او نازل شوند. و الان تنها شخصی که هم شأن پیامبر صلی الله علیه و آله است امام زمان علیه السلام است.



 خداوند در قرآن درباره مزد و اجر رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «قل لا أسئلکم أجرا إلا الموده فی القربی ». به دلیل عقلی، دادن اجر رسالت پیامبر در همه زمانها بر همه واجب است. پس چون مزد رسالت پیامبر «موده فی القربی» است پس باید «فی القربی» رسول الله صلی الله علیه و آله در هر عصری باشند تا مردم با مودت به ایشان اجر رسالت را بدهند. و «فی القربی»

 

3- آیا امام زمان علیه السلام از ما خبر دارد؟


 بله، به تمام اعمال شما نظارت داشته و اعمال شما را می بیند. خداوند می فرماید: «و قل إعملوا فسیری الله أعمالکم و رسوله و المؤمنون و ستردون إلی عالم الغیب و الشهاده فینبئکم بما کنتم تعملون».

 

4- وظیفه ما در قبال امام زمان علیه السلام چیست؟


خداوند می فرماید: «قل لا أسئلکم أجرا إلا الموده فی القربی ». برای مزد رسالت به «فی القربی» (که امام زمان علیه السلام است) مودت کنید. مودت نیاز به معرفت دارد و مودت یعنی محبت همراه با اطاعت. پس الان در قبال امام زمان علیه السلام باید هم معرفت کسب کرده و آن حضرت را بشناسیم و هم از آن حضرت اطاعت کنیم.

 

 
5- چگونه می توان یار امام زمان شد؟


با تقوی، چون بهترین و بالاترین معیار که به انسان ارزش می دهد و انسان لیاقت یاوری امام زمان علیه السلام را پیدا می کند تقواست : «إن أکرمکم عندالله أتقیکم ». تقوا سبب بزرگی انسان شده و امکان می دهد که انسان تکیه بر جای بزرگان زند.

 


6- چند نمونه از ویژگی یاران امام زمان علیه السلام را بیان کرده و چگونه می توان به این ویژگی ها دست یافت؟

ا

لف- دانش و بینش: یار امام زمان علیه السلام باید دانش و بینش الهی داشته باشد تا در تصمیم گیریها و عمل دچار خطا نشود. حق را از باطل تشخیص دهد. و این را با تقوی بدست خواهد آورد، زیرا با تقوا موانع فهم و درک و علم و دانش را کنار زده و با دانش درونی و باطنی نگاه می کند. خداوند می فرماید:«إتقوا الله و یعلمکم الله ».

 

ب) بصیرت و بینش: بصیرتی که با چشم باطن ببیند و با گوش باطن بشنود. با ملائک الهی در ارتباط باشد. اهل حق و باطل را بشناسد تا دچار انحطاط فکری و اخلاقی و روحی نشود. و این بصیرت نیز با تقوا بدست می آید. خداوند می فرماید:«إن تتقوا الله یجعل لکم فرقانا ». فرقان یعنی نیرو و توانی که با آن حق را از باطل جدا کنید. به برکت این تقوا انسان، شیطان شناس نیز می شود. دشمن را هم می شناسد.

 

ج ( بیداری :هوشیاری و بیداری ، تا هر وقت شیاطین برای گول زدن آمدند، بیدار شود، دام ابلیس را بشناسد و از شیطان فرار کند. چون انسان خواب و چشم بسته سریع در چاه می افتد. و این هم با تقوا ممکن است ». إن الذین التقوا إذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فإذاهم مبصرون »   

  

                                                                                  "الیس صبح ٌ بقریب؟ "

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 12:42

سلام به همه دوستان گرامی
عید میلاد صاحب العصر و الزمان عجّل الله تعالی فرجه رو خدمت همگیتون تبریک عرض می کنم.
امیدوارم بتونیم از پیروان واقعی راه ائمه علیهم السلام باشیم.
انشاءالله که حضرت هرچه زودتر به اذن خداوند ظهور کنند تا جهان از یمن وجودشون پر از عدالت و آرامش بشه
به امید اون روز* الیس الصبح بقریب؟
مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید...
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم کن لولیک الحجّه ابن الحسن
صلواتک علیه و علی ابائه
فی هذه الساعه و فی کل ساعه
ولیاً و حافظاً
و قائداً و ناصراً
و دلیلاً و عیناً
حتی تسکنه ارضک توعاً و تمتعه فیه طویلاً
برحمتک یا ارحم الراحمین*
شاد سلامت و موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد