انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

انقضاء لاستیک

 

 

خرید لاستیک های انباری و منقضی شده آنقدر خطرناک و پر اهمیت است که اکثر سازندگان معتبر اتومبیل در دنیا تعویض کلیه لاستیک های با عمر بیش از شش سال تحت هر عنوانی حتی اگر بصورت زاپاس استفاده نشده در اتومبیل وجود داشته باشد را واجب و الزامی می دانند.  

 

در کشور ما لاستیکهای خارجی بیشماری وجود دارد که مدت زمان زیادی از تاریخ تولید آنها گذشته است. هر چند این مشکل برای لاستیکهای ساخت داخل کمتر اتفاق می افتد اما بدلیل اهمیت فوق العاد و خطر بالقوه استفاده از این لاستیک ها و متاسفانه دانش کم استفاده کنندگان که تنها آج و گوشت لاستیک را ملاک قرار می دهند ، توجه به نکات زیر را الزامی می نماید.  

 

بطور کلی دو عامل در مدت استفاده و تعویض لاستیک موثرند 1- کیلومتر طی شده ( در ماشینهای راهسازی و معدنی ساعت کار دستگاه ) 2- عمر لاستیک ( مدت زمان طی شده از تاریخ تولید لاستیک حتی در صورت عدم استفاده ). 

 

در مورد عامل اول بسته به نوع لاستیک و سازنده آن کیلومتر کارکرد یک لاستیک بین 60 تا 80 هزار کیلومتر تعیین می گردد. ( ماشینهای راهسازی و معدنی 4000 - 8000 ساعت کار ) هرچند برخی از سازندگان تا ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر کارکرد را نیز برای برخی لاستیک های سواری تضمین می کنند   

ادامه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد