انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

معتبرترین پاسپورت های دنیا

 

 

ایالات متحده آمریکا و بریتانیا معتبرترین پاسپورت‌های دنیا را دارند، چرا که ۱۴۷ کشور دنیا درهای خود را به مسافرانی که از این کشورها می‌آیند، می‌گشایند.

وب‌سایت Passport Index این امکان را فراهم کرده که با پاسپورت کشورهای مختلف دنیا و میزان اعتبارشان آشنا شوید.

این وب‌سایت ، وب سایتی تعاملی با رابط کاربری ساده است که پاسپورت‌های کشورهای مختلف را جمع‌آوری کرده و آنها را رتبه‌بندی می‌کند. این وب‌سایت اطلاعات خود را بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) و البته تجربه مسافران تهیه و تدوین می‌کند. گردانندگان این وب‌سایت آمار و ارقام را به شاخصی برای امتیازدهی به پاسپورت‌ها تبدیل می‌کند. مهمترین شاخص امتیازی در این محاسبات به تعداد کشورهایی که صاحب پاسپورت بدون نیاز به روادید می‌تواند سفر کند یا در لحظه ورود، به آنها ویزا ارائه می‌شود برمی گردد، هر چه این امتیاز بالاتر باشد بدین معنا است که آن پاسپورت قدرتمندتر است.

 

 

در این رده بندی که شامل هشتاد رتبه مختلف می باشد آمریکا و بریتانیا بعلت امکان سفر به 147 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا ، بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند. در رتبه دوم، فرانسه، آلمان و کره جنوبی قرار گرفته‌اند که ۱۴۵ کشور دنیا درهای خود را به روی آنها باز گذاشته‌اند. کشورهایی که در جنگ و درگیری به سر می‌برند، از جمله سودان جنوبی ، فلستطین و میانمار در قعر این رده‌بندی و در رتبه هشتاد دیده می‌شوند. پاسپورت کشور عزیزمان ایران نیز با امکان سفر بدون نیاز به ویزا به ۴۷ کشور در رتبه هفتاد این رده‌بندی قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد