انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

فرود تاریخی راکت Space X روی سطح اقیانوس

 

 

شرکت اسپیس ایکس بالاخره موفق شد یکی از راکت های خود را روی سکویی شناور در اقیانوس فرود بیاورد تا به این ترتیب، نام خود را در تاریخ ماموریت های فضایی جاودانه کند. در ویدیویی که اسپیس ایکس از این ماموریت منتشر کرده، مراحل فرود موفقیت آمیز این راکت به خوبی نمایش داده می شود. این دستاورد شرکت اسپیس ایکس آنقدر مهم است که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را نیز وادار به صدور پیام تبریک کرده است.


آقای اوباما در پیام خود خطاب به شرکت اسپیس ایکس گفته: "به دلیل داشتن افرادی خلاق در شرکت هایی مانند اسپیس ایکس و ناسا است که آمریکا همچنان در اکتشافات فضایی پیشگام است."


اسپیس ایکس طی دوسال گذشته بارها تلاش کرده بود تا بتواند راکت خود را روی سکویی شناور در اقیانوس به سلامت فرود بیاورد اما با تمام نوع آوری هایی که در هر ماموریت جدید دیده می شد این امر محقق نگردیده بود.


سکویی که برای فرود این راکت در اقیانوس اطلس طراحی شده بود مساحت حدود نیمی از یک زمین فوتبال را داشت . این راکت که جهت حمل ملزومات مورد نیاز ایستگاهی فضایی بین المللی اعزام شده بود، اواخر وقت روز جمعه 20 فروردین ( 8 آپریل ) بدون هیچ گونه نقصی روی سکوی در نظر گرفته شده فرود آمد .

 

 

 

 

پس از این موفقیت ، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس گفت: "گام دیگری به سوی ستاره ها برداشتیم. ما برای اینکه بتوانیم دسترسی به فضا را واقعا ساده کنیم، باید به میزان کامل و سریعی از قابلیت استفاده دوباره از راکت دست پیدا کنیم."


فرود موفقیت آمیز روی زمین بخش مهمی از طرح این شرکت برای کاهش هزینه های سفر به فضا است. اسپیس ایکس اکنون با کسب چنین موفقیتی بار دیگر در صنعت فضانوردی به شرکتی نامدار تبدیل شده است و بسیاری امیدوارند که این شرکت در آینده نزدیک بتواند سفرهای ارزان قیمتی را به فضا راه اندازی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد