انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

چه کسی نادرست گفت؟

 

 

بی آنکه بخواهیم سیاسی باشیم و یا طرفدار جناح و چهره ای خاص، صرفا به واسطه این که زبان فارسی بلد هستیم، می توانیم درباره آنچه در مناظره اول کاندیداهای ریاست جمهوری بین روحانی و قالیباف گذشت، تشخیص دهیم که چه کسی رو به دوربین ، سخن دروغ و چه کسی راست می گفت؟

پس حب و بغض ها را کنار بگذاریم صرفا با دانش زبان فارسی و کمی انصاف خدادادی، حرف دو طرف را مرور کنیم:


قالیباف: آقای روحانی به مردم " قول " داد سالانه یک میلیون شغل ایجاد کند.

روحانی: من چنین قولی نداده ام.

قالیباف: در سایت خودتان هست.


اما آنچه روحانی گفته بود: اگر در سال ١٠ میلیون توریست وارد کشور شود، 13/6 میلیارد دلار درآمد ارزی و ٤ میلیون اشتغال ایجاد می شود.

روحانی در آن سخنان اهمیت صنعت توریسم را بیان می کرد و این که این صنعت به حدی مهم است که با رونقش می توان اشتغالزایی فراوانی کرد ؛ روحانی در حالی می کوشید اهمیت توریسم را بیان کند که برخی جریان های سیاسی که در این انتخابات هم کاندیدا دارند، مانع از آمدن توریست به کشور می شوند. زمانی به اتوبوس توریست های آمریکایی حمله می کنند، زمانی از دیوار سفارت انگلیس بالا می روند و آن را غارت می کنند و زمانی هم سفارت عربستان را آتش می زنند تا مانع از آمدن ٧٠٠ هزار توریست شیعه به مشهد شوند .

 

 

انصاف باید داشت و یک بحث تشریحی در باب اهمیت توریسم را که با قید " اگر" همراه است را نباید وعده انتخاباتی و به قول قالیباف " قول" شمرد. تمام استادان زبان و ادبیات فارسی و همه انسان های منصف که فارسی بلدند را جمع کنید و ببینید از کجای سخنان روحانی درباره اهمیت اقتصادی توریسم، که اگر توریست بیاید رونق می گیریم می شود "قول" ایجاد ٤ میلیون شغل در آورد؟ 

 

حال چه کسی دروغ می گوید؟ کسی که یک بحث تشریحی درباره صنعت گردشگری و میزان اشتغالزایی اش، آن هم در صورت ورود گردشگران را وعده انتخاباتی و " قول" جا می زند یا دیگران؟!


پی نوشت:جهانگیری نکته ظریفی گفت و قالیباف هم خوب دریافت که چه می گوید و پاسخی نداد؛ کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند و مانع از ورود توریست های شیعه به ایران شدند، الان در کدام ستاد فعالیت می کنند؟!
اگر این تندروها بگذارند، توریسم ایران می تواند آنقدر رونق یابد که به چاه نفت نیازی نباشد ولی چه می توان کرد در برابر طائفه ای که نان شان در بحران آفرینی و تنش زایی است و البته طلبکاری و زل زدن به دوربین و ....

                                                                                                    منبع: سایت خبری تحلیلی عصرایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد