انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

سهراب مرادی


سهراب مرادی پس از قهرمانی در مسابقات جهانی  وزنه‌برداری در آمریکا و شکستن رکورد جهان ( دوشنبه 13 آذر 96 ) ، با لباس محلی بختیاری (چوقا) در سالن تمرین حضور پیدا کرد.

مرادی که اصالتی بختیاری دارد ، شهریور 1367 در شهر سده لنجان از استان اصفهان به دنیا آمده است.

لرهای زیادی از قوم بختیاری از استان های مختلف به شهر سده لنجان مهاجرت کردند و مرادی و خانواده اش نیز یکی از این مهاجرین بوده اند.

سهراب مرادی ششمین مردی است که بیشتر از یک مدال طلای جهانی در میادین مختلف جهانی والمپیک به دست آورده است، قبل از او حسین رضازاده شش بار، محمد نصیری پنج بار و مرحوم نامجو، بهداد سلیمی و کیانوش رستمی هر کدام سه بار قهرمان جهان شده اند.

سده لنجان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کارخانجات مهمی مثل ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و صنایع جنگ افزار سازی مهاجران زیادی را برای کار در این کارخانجات پذیرفته است.حالا سهراب مرادی یکی از افتخارآفرینان این شهر کوچک محسوب می شود


 

سهراب مرادی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ به مدال طلا دست یافته‌است وی در رقابت‌های المپیک لندن نیز حضور داشت که در گروه هشتاد و پنج کیلوگرم، با سه لیفت ناموفق در مرحله یک‌ضرب از رقابت‌ها حذف شد.

سهراب مرادی پس از طی یک دوره دو ساله محرومیت توانست در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو در وزن ۹۴ کیلوگرم در مجموع با بالابردن وزنه ۴۰۳ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شود.

در روز ششم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ( دوشنبه 13 آذر ) که در شهر «آناهیم» آمریکا برگزار می‌شود، سهراب مرادی در نخستین حرکت دوضرب، وزنه 220 کیلویی را بالا سر برد. او در حرکت دوم با مهار وزنه 233 نه تنها توانست رکورد جهان را در وزن 94 کیلوگرم پس از17 سال تغییر دهد، بلکه به مدال طلا هم دست یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد