انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

موزه های عجیب و غریب ژاپن!

از هر دیدگاهی هر موضوعی می تواند عجیب باشد و یا عادی. موضوع یا مکانی که برای مردمی دیگر عادی است می تواند برای ما عجیب باشد و یا بالعکس! به هر حال هستند برخی از مکان هایی که در جهان بسیار عجیب هستند و در دنیا برای اکثر افراد ایجاد شگفتی می نمایند، مثل ژاپن. ژاپنی ها در کشورشان یکی از رکورد داران موزه های عجیب در جهان هستند.


 

یکی از موزه های جالب و عجیب شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن موزه ی کاغذی است اما این کاغذی بودن به معنای این نیست که شما وارد مکانی از جنس کاغذ بشوید بلکه، این موزه از جنس گچ و آهن است اما در آن مملو از اسناد کاغذی علی الخصوص درباره ی تاریخ و سرگذشت کشور ژاپن و همچنین اوری گامی های کاغذی و رنگارنگ است.

 

این موزه ی جالب تنها مکانی برای بازدید کردن نیست بلکه شما می توانید دراین موزه در کارگاه های صنایع دستی و کاغذی آن شرکت کرده و آثاری از جنس و هنر و سلیقه ی خود را بسازید و داشته باشید.

 

۲- موزه نمک و تنباکو توکیو   Tokyo Salt and Tobacco Museum

شاید اگر از شما بخواهند که درباره ی ساخت و موضوع موزه ای نظر دهید درباره ی نمک و تنباکو اصلا فکر هم نمی کنید ولی موزه ی نمک و تنباکو در ژاپن وجود دارد!

چیزی که شما فکرش را هم نمی کنید. اما باید درمورد این موزه با موضوع عجیب و غریبش این را بدانید که این موزه پیشینه و تاریخ یک شرکت ژاپنی بوده و این ۲ ماده ی بی ربط به هم در واقع پیشینه ی این شرکت خصوصی ژاپنی را می سازد.

 

در واقع این موزه با استفاده از تنباکو ونمک، تاریخ جامعه ی ژاپن را به خوبی نمایش می دهد. دراین موزه ی متفاوت می توان نمایشگاهی با محوریت تفاوت نمک های جهان با نمک ژاپن را دید و درباره ی آن اطلاعات کسب کرد.

 

۳- موزه گربه ایتو Ito Cat Museum

بی شک می توان گفت که گربه یکی از علائق اول ژاپنی ها در زندگی روزمره ی آنان است.

کافه هایی با محوریت گربه، خیابانی برای یادبود گربه، مغازه هایی فقط مخصوص گربه، عکاسی تخصصی از گربه،… و بسیاری دیگر از موضوعات و مشاغل و سازه هایی دیگر که در ژاپن هستند و موضوع اصلی همه ی آن ها، گربه است. دراین میان موزه ی گربه را هم باید به لیست خود اضافه کنید زیرا در ایتوی ژاپن موزه ای تحت نام موزه ی گربه وجود دارد.


ایتو تنها چند ساعت با شهر توکیو فاصله دارد. در موزه ی گربه بیش از ۲ هزار مورد مختلف درباره ی گربه از عکس گرفته تا گربه های تاکسیدرمی شده وجود دارد و همه هم در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفته انددر این موزه چندین گربه همواره در حال بازی کردن هستند که بینندگان می توانند از آن ها بازدید کنند.

 

۴- موزه فاضلاب توکیو   Tokyo sewerage Museum

بی مقدمه می رویم سر اصل مطلب، موزه ی فاضلاب توکیو نمادی از چرخه ی فاضلاب های ژاپن و تصفیه ی آب این کشور است.



جالب‌ ترین بخش این موزه در طبقه ی B5 که ۲۵ متر زیر زمین قرار دارد می باشد. این بخش جالب موزه بر روی پلی قرار دارد که فاضلاب مستقیما بر روی آن ریخته می شود.

 

۵- موزه کیوپی مایو توکیو  Kewpie Mayo Tokyo Museum

وجود موزه ای با نام و موضوع سس مایونز می تواند تعجب هر کسی را بر انگیزد ولی موزه ی سس مایونز وجود دارد! آن هم در توکیو و با نام مایولا.


اتفاقا مردم ژاپن بسیار این موزه را دوست دارند و از آن استقبال نیز می نمایند. این موزه به گونه ای طراحی شده است که انگار شما از وسط یک شیشه ی مایونز بزرگ رد می شوید.

در این موزه علاوه بر وجود تاریخچه ی سس مایونز و آشپزخانه ای برای تهیه ی مایونز، یک فروشگاه برای خرید نیز وجود دارد که البته در آن هدیه هایی هم برای بازدید کنندگان و مخصوصا کودکان نیز وجود دارد.

 

۶- موزه رامن یوکوهاما   Museum Ramen Yokohama

رامن یک نوع غذای پرطرفدار و ملی ژاپنی است که بر اثر علاقه ی وافر مردم ژاپن به این غذا، برای آن یک موزه ساخته اند.


این موزه شبیه به منطقه ای قدیمی در توکیو ساخته شده است که در ۲ طبقه آشپزهای زبردست ژاپنی به پخت و ارائه ی غذاهای خود آن ها به افراد می پردازند.

 

۷- موزه تریک آرت توکیو Art Museum Tokyo Trick

در ژاپن موضوعی تحت محوریت ادو (Edo) وجود دارد که مرتبط با تاریخ ژاپن است. در موضوع موزه ی تریک آرت می توایند هنرهایی که محوریتی تعاملی دارند را با خطای دید دراین موزه ببینید.



این موزه یکی از موزه های محبوب گردشگران خارجی و داخلی کشور ژاپن است و از معروف ترین مقاصد مهمانان بین المللی می باشد.



۸- موزه کاپ نودل یوکوهاما   Yokohama Noodle Cup Museum

موزه ی کاپ نودل یوکوهاما یکی از آن موزه های عجیب و خوشمزه ی ژاپنی است که در ژاپن وجود دارد. این موزه در یکی از پر رفت و آمد ترین نقاط شهر یوکوهاما قرار گرفته است و بیشتر به یک موزه ی مدرن هنری شبیه است تا یک موزه ای با محوریت کاپ های نودل!

یک سینمای کوچک در این موزه قرار گرفته است که فیلم هایی با محوریت تاریخ نودل و نودل پزی را نمایش می دهد.


این موزه ی بامزه با این که موضوعی عادی و روزمره دارد اما تحت نام نودل نگاهی جدی و دقیق به تاریخ اجتماعی کشور ژاپن دارد. حضور در آن می تواند برای گردشگران تجربه ای جدید باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد