انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

شکست رکورد سرعت بوگاتی

شرکت طراحی خودرو کیتینگ ( Keating ) واقع در انگلیس نمونه ابرخودرویی را ارائه داده است که در نسل تکمیل شده آن که تا اواخر اکتبر ۲۰۱۳ ( ماه جاری ) جهت تست عرضه می شود رکورد سرعت 340 مایل در ساعت ( 547 کیلومتر بر ساعت ) ثبت خواهد شد. 

 

 

 

بهای این خودرو که کیتینگ بولت (Keating Bolt) نام دارد ، ۷۵۰ هزار پوند خواهد بود.   

 

این خودرو با قدرت موتور 800 اسب بخار می‌تواند ظرف فقط دو ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل در ساعت ( 97 کیلومتر در ساعت) برسد. 

 

این شرکت پیش‌تر سه مدل خودرو به نام‌های SKR، TKR و ZKR را تولید کرده است.   

 

نمونه کامل این ابرخودروی در ماه جاری میلادی ( اکتبر ) تلاش خواهد کرد تا با رسیدن به حد نصاب ۳۰۰ مایل در ساعت ( 483 کیلومتر بر ساعت ) رکورد های قبلی سریع ترین خودرو جهان را بشکند.  

 

  

 

 

 

 

در سال ۲۰۰۹ «شرکت ابرخودروهای کیتینگ» رکورد جهان برای تولید خودرویی را به دست آورد که به سرعت ۲۶۰٫۱ مایل بر ساعت ( 419کیلومتر بر ساعت) رسید. رکورد سریع‌ترین خودروی جهان هم ‌اکنون در اختیار بوگاتی ویرون Bugatti Veyron با سرعت ۲۶۸ مایل بر ساعت ( 430کیلومتر بر ساعت) است. 

 

بولت علاقه تولیدکنندگان خودروی سراسر جهان را به خود جلب کرده و امید می‌رود این خودرو سال آینده در جهت فروش عمومی عرضه شود. این خودرو با کمک مرکز مهندسی عملکرد پیشرفته دانشگاه بولتون طراحی شده و با یک موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم جابجایی 7000 سی سی ( LS7 V8 ) نیرودهی می‌شود. 

 

در این خودرو برای کاهش وزن و افزایش مقاومت بدنه در برابر ضربه ، تنش و گرما از پنل‌های کربن استفاده شده است ، همچنین این خودرو مجهز به سیستم‌های ایمنی مانند ترمز ای بی اس و ...  است.

                                                                                                   http://www.autocar.co.uk/: منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد