انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

سلطان قلبها

چند روز پیش صحبت از سلطان موز بود چقدر این واژه نامیمون با شوربختی مردم این سرزمین پیوند خورده است در دیار ما از سلطان قیر تا سلطان قبر موجود است هر چه بخواهید از سلطان شیر مرغ تا سلطان جان آدمیزاد....

به یاد دارم سال 87 در اولین تجربه تدریس دانشگاهی از بخت بد در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب با بچه ها بسیار مشتاق و اهل درس و مشق!!!!  درس رسم فنی داشتم. از در که وارد کلاس شدم از شدت شیطنت ، سر و صدا ، بی نظمی و فوران انرژی دانشجویان دختر و پسر ، مغزم سوت کشید. چند دقیقه ای مماشات کردم اوضاع بدتر شد کم کم همه چیز داشت از کنترل خارج می شد چشمی در کلاس چرخاندم و گنده کلاس را پیدا کردم هم از نظر تیپ و قیافه هم از نظر سر و لباس و کلاس از بقیه به نظرم سرتر آمد؛ شیطنت می کرد ولی انصافا نه به اندازه بقیه . آرام کنارش رفتم و با دست روی شانه اش زدم . برگشت و گفت : بله استاد گفتم بلند شو ، کلاس ساکت شد ، گفت: مگه چیزی شده استاد گفتم : از کلاس برو بیرون از تعجب قیافه بنده خدا دیدنی بود هر چه گفت چرا ؟!! گفتم بیرون پشت سرت در را هم ببند ، رفت .    

 

بعد از آن تا پایان کلاس از دیوار صدا می آمد و از دانشجویان صدایی در نمی آمد. بعد از پایان کلاس نزد من آمد و شروع به قسم و آیه کرد که استاد من نبودم و... گفتم می دانم تو نبودی و حق تو نبود اما باید به قول شیرازی ها سشو ( سه شو ) می گرفتم تا حساب کار دست همه بیاد و از شانس بد چون شما برومندتر بودی این سعادت نصیب شما شد از جلسه بعد بیا کلاس اما نظم کلاس من با شماست و...


بلا تشبیه گویند که شخصی سه راس گاو داشت دو راس بند پار کرده و از طویله گریختند مرد بند سومی را محکم کرد و شروع کرد به زدن گاوه بیچاره ، یکی گفت عمو آنان که رفتند را گذاشته ای و بر سر این بیچاره مانده می کوبی . گفت آنان که رفتند و از دست من خارج شدن اما این را تنبیه می کنم تا هم عقده من باز شود و هم فکر رفتن به سر این حیوان نزند.  

حالا برگردیم به همان بحث سلطان ، سلاطین زیادی دستگیر و اعدام شده اند ولی همچنان ما با اختلاف زیاد در رتبه یک سلطان های دنیا هستیم ؛ نمی دانم یا اینا سلطان نیستن و سشو گرفتیم که اگه این مورد صادق باشد سه را درست نگرفته ایم. یا سلطانها در رفتن و ما... این هم درست نیست چرا که همچنان سلطان ها در اطراف ما هستند یا ... ؛ نه بگذریم فعلا تا سلطان بعدی وقت داریم کمی فکر کنیم.








 

پاورقی : تصویر درج شده مربوط به جوجه گونه ای از مرغ ها بنام سلطان مرغ می باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدطاها سه‌شنبه 26 اسفند 1399 ساعت 01:44

سلام استاد
مطلب خیلی جالبی بود
من که توی زندگیم یاد نگرفتم سه شو بکشم
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد