انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

جاده های ناتمام

      امروز می خواهم از روستاهایی بگویم که بیش از 35 خانوار  و 200 نفر جمعیت دارند ؛ روستای پشته علیا  با بیست و پنج خانوار و پشته سفلی  با 10 خانوار یا به قول اهالی آنها پشته پایینی و پشته بالایی از توابع بخش سیلاخور – دورود لرستان که تنها تا جاده آسفالته مجاور شش کیلومتر فاصله دارد . 

 

 روستای زیبا و پر جاذبه ، خوش آب و هوا و دارای چشمه های فراوان ؛ که در فصل بهار تماما سبز پوش می گردند .

 

   در فصل بهار و تابستان بسیاری از افرادی که قبلا این روستاها را دیده اند جهت کوهنوردی و استفاده از طبیعت به این روستاها سفر می کنند آخرین سفر من نیز به این منطقه هفته قبل اتفاق افتاد یعنی آخرین هفته شهریور.

 

 

اما نکته بسیار تاسف باری که این بار شاهد آن بودم جاده بسیار نامناسب و تخریب شده این روستاها بود ، چرا تخریب شده ؟ چون یادم است بار قبل که به اینجا آمده بودم ( سال 89 ) جاده بسیار بهتر و مسطح تر از وضعیت کنونی بود . وقتی از اهالی جویا شدم به این جواب رسیدم که : اواسط سال 89 اعلام می شود  بودجه لازم برای آسفالت و بهسازی این جاده اختصاص یافته، بنابراین کار اجرایی آن از اواخر سال 89 شروع می شود و جاده سابق بکلی (بدلیل خاکبرداری و عریض سازی ) تخریب می شود ولی بعد از چند هفته فعالیت ماشینهای راهسازی ، به یکباره عملیات متوقف و ماشین آلات راهسازی نیز از مسیر جمع آوری می گردد و وضعیت کنونی بوجود می آید.  هم اکنون نیز بعد از گذشت بیش از یکسال و نیم از توقف پروژه هیچ خبری از ادامه عملیات راهسازی نمی باشد بگونه که ساکنان این مناطق به برگشت جاده خود به همان جاده شنی دوسال قبل هم راضی شده اند .

 

  

 

دو سوال مهم در ذهن همه اهالی و افرادی مانند من که این وضعیت را می بینند نقش می بند :

1-     اگر بودجه این پروژه درست برآورده شده چرا پیشرفت پروژه کمتر از ده درصد است و اگر درست برآورد نشده مسئول این وضع کیست و چرا اصلاحیه ای صورت نمی گیرد؟ و چه کسی باید پاسخگویی این روستاهای بدون جاده  باشد؟

2-     پیمانکار این جاده درحالی که کمتر از ده درصد کارکرد داشته چگونه با مسئولین محترم پروژه تسویه مالی  کرده است؟

نماد دالوند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد