انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

سفر به عمق تاریخ

 

 

از آسمان خراش های شهر جدید سهند در همسایگی کلانشهر تبریز که می گذری ، باغ شهر اسکو و درختان تنومند گردوی این شهر از دور دلنوازی می کند؛ با داخل شدن به این شهر و لحظه ی دم و بازدم ، گویی به قطعه ای از بهشت فرود می آیی.

15 کیلومتری بیشتر راه باقی نمانده است؛ باید از دامنه های سهند هم گذری داشته باشی و پیچ و خم جاده ها را احساس کنی.

هنگامی که نزدیک می شوی از میان درختان سر به فلک زده ، خانه های کله قندی یا بهتر است بگویم کندو مانند را می بینی ، در ورودیه این دهکده توریستی جمله "به سرزمین فرهادان گمنام خوش آمدید" را می بینی؛ سرزمینی که به گفته باستان شناسان یکجانشینی بشر غارنشین و زندگی اجتماعی انسان های نخستین را می توان به چشم دید 

 

 

 

کندوان جزء سه روستای صخره ای جهان  

آری اینجا دهکده ی تاریخی توریستی شش هزار ساله ی کندوان است که همتای این روستای صخره ای را می توان فقط در کاپادوکیه ترکیه و داکوتای آمریکا پیدا کنی چرا که در کره زمین ، تنها سه روستای صخره ای وجود دارد.

 

اما تفاوت این دهکده تاریخی با دو روستای دیگر در این است که زندگی در قالب بافت قدیمیش جاری است. کندوان روستایی است بنا شده در صخره و تنها سازه ی این دهکده را سنگ ها تشکیل می دهند که به گفته اهالی این روستا ، زمستان ها داخل کندوها گرم و تابستان ها کندوها سرد هستند.

 

 

در کنار خانه های هرمی شکل ، حفره هایی در سنگ ها برای دام بنا شده است و انواع تره های کوهی ، عسل ، دوشاب و آب معدنی با کمترین درصد سنگینی اقتصاد این روستا را می گرداند.

علاوه بر همه این زیبایی ها ، کندوان به عنوان منطقه ییلاقی ، همه ساله عشایر و کوچ نشینان فروانی را به این منطقه می کشاند.

 

گردشگران داخلی و خارجی نیز برای تجربه زندگی در دل کوه حتی به مدت یک شب به این منطقه سفر می کنند تا طعم زندگی فرهادان عاشق و کوهکن در دل صخره های شیرین را از نزدیک بچشند

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد