انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

جاده مرگ ؛ اصلاح شد !

 

 

جاده مرگ(محور بروجرد - اشترینان) راه مواصلاتی بین دو استان لرستان و همدان است که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و ترددهای غرب کشور از این محور انجام می شود.

این پروژه حیاتی علاوه بر طرح در سفرهای مختلف مسئولان ملی، احداث و تکمیل آن جزء پروژه های ماندگار شهرستان بروجرد نیز قرار گرفته بود تا مسئولان امر در روزهای پایانی دولت دهم بالاخره این پروژه را به اتمام رساندند.

این محور که سالها به دغدغه مردم و مسافران تبدیل شده بود تنها 16 کیلومتر طول دارد و تاخیر چندین ساله در تعریض آن منجر به حوادث ناگواری شده بود، حوادثی که آخرین پرده آن مربوط به واژگونی مینی بوس معلمان بروجردی است که 16 کشته و زخمی به دنبال داشت.

 

به گفته کارشناسان و مسئولان پلیس راه استان لرستان عرض کم، پیچهای پی درپی و میدان دید کم موجب شده بود تا محور بروجرد - اشترینان یکی از پرحادثه ترین مسیرهای تردد در استان لرستان باشد.

کوتاهی متولیان برای تکمیل این پروژه در یکی از سفرهای وزیر راه و شهرسازی حتی صدای علی نیکزاد را هم درآورد تا نیکزاد از مسئولان بخواهد هر چه سریعتر پرونده جاده مرگ را ببندند که این خواسته وزیر بالاخره در روزهای آخر دولت محقق شد.

این در حالیست که پیش از این رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد در آذرماه سال 91 گفته بود که در صورت وجود 10 روز آفتابی این پروژه را به اتمام خواهد رساند، اظهاراتی که بازتاب زیادی در رسانه ها و وبلاگ های شهر بروجرد داشت تا کار به خواهش از خورشید برای تابیدن و افزایش تعداد روزهای آفتابی بروجرد برسد؛ موضوعی که گویا موثر واقع افتاد تا پس از 6 ماه از آخرین وعده ها این پروژه به سرانجام برسد.

 

رئیس اداره راه و شهر سازی بروجرد در رابطه با افتتاح طرح تعریض این محور حادثه خیز به مهر اظهار داشت: ما تلاش زیادی کردیم تا این جاده به بهره برداری برسد و چند روز است که محور بروجرد اشترینان زیر بار ترافیک رفته است.

یوسفوند افزود: تکمیل پروژه تعریض محور بروجرد - اشترینان یکی از کارهای بزرگ در دستور کار بود که با افتتاح آن مشکلات این محور رفع شد و امید می رود با بهره برداری از این پروژه تصادفات جاده ای در این مسیر کاهش یابد.

وی تصریح کرد: تمام موارد لازم و نکات ایمنی در این محور رعایت شده تا مبادا وسایل نقلیه با مشکلی روبرو شوند.

 

هر چند که این پروژه بالاخره به سرانجام رسید ولی ریزه کاریهای جانبی در این زمینه وجود دارد که باید متولیان به آن توجه داشته و برای رفع این مشکلات تلاش جدی تری به خرج دهند.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: روستای کرکیخان از توابع شهرستان بروجرد در مسیر جاده ی بروجرد - اشترینان واقع شده است که برای سهولت تردد اهالی این روستا در کنار جاده احداث یک دستگاه پل زیر گذر در این منطقه آغاز شده است.

 

محسن یعقوبی فر افزود: اما با وجود تکمیل محور بروجرد - اشترینان هنوز این پل زیر گذر به اتمام نرسیده و تکمیل آن به زمان نیاز دارد که امید می رود این مشکل اهال منطقه نیز به طور کامل رفع شود.

 

وی تصریح کرد: در افتتاح کامل و زیر ترافیک بردن این جاده باید نهایت دقت را به عمل آوریم و نگذاریم دقت فدای سرعت شود و باید تمام نقص های فعلی جاده مورد بررسی قرار گرفته و در اولین فرصت رفع شوند.

 

به هر روی هر چند که با بهره برداری از پروژه تعریض محور بروجرد - اشترینان بالاخره نام "مرگ" می تواند از کنار نام این جاده حذف شود ولی رفع مشکلات جانبی پروژه می تواند شیرینی این افتتاح را در کام مردم بیشتر کند که امید می رود متولیان امر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

  

 

                                                                                                                                          خبرگزاری مهر

نظرات 1 + ارسال نظر
elahehnamdar شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 05:33

روند فرار مغزها را، با ایجاد اشتغال و کار آفرینی برای جوانان، متوقف کنید. رشد اقتصادی به جوانان تحصیل‌کرده‌ نیز دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد