انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

قدم به قدم

 

رهرو آن نیست که گه تند و گه آهسته رود 

                                                       رهرو  آنست که آهسته و پیوسته رود 

اغراق نیست اگه بگم تمام ایرانیای که دیشب والیبال ایران - ایتالیا رو نگاه کردند به ایرانی بودن خود و به بچه های والیبالیست ایران افتخار کردند.

تا هفت ، هشت سال پیش زدن یه سرویس پرشی برای همه ما آرزو بود ولی دیشب همه دیدند که بهترینای ایتالیا و دنیا از پس گرفتن سرویس های بی نقص بچه های ایران برنیامدند ، هر چند ما این بازی رو باختیم ولی به هیچ وجه یه بازنده تسلیم شده نبودیم ، وقتی توی ست چهارم با اختلاف هفت امتیاز ایتالیا رو تحقیر کردیم همه به احترام ایران سکوت کردند . به این میگن غرور ملی ، ابهت ، افتخار ....

دیشب انقدر بازی زیبا بود که با تمام خستگی تا آخر بازی نتونستم چشم از صفحه تلویزیون بردارم . مطمئن باشید اگه فوتبال بود همون پنج دقیقه اول کانال رو عوض می کردم .

با اینکه من خودم فوتبال بازی می کردم و به قول یکی از دوستان اگه حتی ساق پام هم خرد می شد باز هم از زمین بیرون نمی رفتم و وقتی مسابقه پرسپولیس - استقلال می شد با استرس و هیجان خیلی خاصی پای تلویزیون میخکوب می شدم ولی ....

 

یه سوال فکر می کنید اگه فوتبال ما با یکی از قهرمانهای مطرح دنیای مثل برزیل ، اسپانیا یا آلمان بازی کنه اونم تو کشورشون چندتا گل بخوریم ؟

متاسفانه ما کارمون به جای رسیده که اگه ژاپن یا کره رو ببریم جشن ملی می گیریم ، حالا تصور کنید اگه برزیل رو ببریم ( نه ) مساوی کنیم چی می شه ؟

نمی خوام نومیدتون کنم ولی متاسفانه ده گذشته ، ده پسرفت فوتبال ایران بوده ، اخلاق ، جوانمردی ، بازیکن سازی ، برنامه و ... کلا کنار گذشته شده و چندتا تیم که با پول مردمی که خیلی وقتا غذای درست و حسابی نمی تونن بخورن  تجارت بازیکن راه انداختن و هر سال تعداد معدودی بازیکن رو با صد ها برابر ارزش واقعی شون دست به دست می کنن و جالب که همه و همیشه هم سقف قرارداد رو رعایت کردن؟!!!!

اگه توجه کرده باشید توی چند بازی آخر تیم ملی ، هیچ بازیکن داخلی گل نتونسته بزن و اگه برنده شدیم فقط و فقط به لطف بازیکن های تربیت شده (فوتبال )خارجی مثل قوچان نژاد یا دژآگه بوده و این داستان تلخ حکایت از مریض بودن فوتبال داره نه یه مریضی ساده که مریضی بسیار بدخیم و فراگیر . درد فوتبال ما فقط فوتبال پولی نیست از اون مهمتر بی برنامه بودن بدون پشتوانگی و مافیایی بودنه ، تا زمان که امثال مجیدجلالی مورد توجه قرار نمی گیرند و امثال ... مربی میلیاردی می شن این درد هر روز مزمن تر خواهد شد. بگذاریم و بگذریم که درد دل تو این باب زیاده .

از اصل مطلب دور نشیم و برگردیم به بیت اول داستان که اگه والیبال ما امروز افتخار کشورش می شه و قهرمان هشت دوره جهان رو توی خاک خودش شکست می ده ، به خاطر زحمات امثال آقای یزدانی خرم ، مطصفی کارخانه وخیلی ادمای دیگه و برنامه ای پایه ای که فدراسیون از پانزده سال پیش شروع کرد و قدم به قدم حرکت کرد تا به اینجا رسید . به قول شاعر "دستم بگرفت و پا به پا کرد تا شیوه راه رفتنم آموخت ."

بازم تاکید می کنم که یادمون نره ، ده ، پانزده سال پیش شکست دادن والیبال ژاپن و کره و چین برا ما آرزو بود ولی امروز انتظار شکست روسیه ، ایتالیا و کوبا رو از تیم کشورمون داریم . و این یعنی موفقیت .

دست تمامی برنامه ریزها و مسولین فدراسیون ، مربیان وبازیکن های والیبال درد نکنه و دردشون بخوره تو سر هرچی ....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد