انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

بی ام و خودروی برقی i۳ را روانه بازار می کند

 

 

بی صدا، نرم، پاک، باصرفه؛ از نگاه کاربر، فناوری به کار رفته در خودرو (و هر ابزار دیگری) چندان مهم نیست. آنچه برای هر کاربری در اولویت قرار داد تجربه کاربری و لذت کار با ابزار است. مواردی که ابتدای متن آمده اند فارغ از ترتیبشان خصوصیات خودرویی با تجربه کاری عالی هستند. خودروهای برقی تا حد زیادی این عوامل را در خود دارند.  

در همین راستا آخرین ابتکار خودرو ساز آلمانی با نام  i۳ تا بهار ۲۰۱۴ به ایالات متحده می رسد تا خود را در کنار خودرو-کشتی های آمریکایی آزمایش کند.

قیمت این خودرو ۴۲۲۷۵ دلار تعیین شده که هرچند برای اغلب خریداران دست نیافتنی می نماید، اما از مبلغ پیش بینی شده کمتر است. با اینکه این قیمت i۳ را گرانتر از خودروهای BEVی دیگر رقبا مانند نیسان و فورد می کند ولی با توجه به کیفیت و کلاس ب ام و به نظر نمی رسد قرار بوده باشد که محصولات این شرکت با دیگر خودروسازان هم قیمت یا ارزانتر از آنها باشد.

این محصول بی.ام.و.  اولین وسیله نقلیه ای است که از بدنه فیبر کربن سوار بر شاسی آلومینیومی ساخته شده تا بیش ار ۲۰۰ کیلوگرم از EVهای دیگر سبکتر باشد. i۳ مدلی مخصوص علاقه مندان به خودروهای اسپورت هم دارد.

دیگر اپشن این خودرو این است که با ۵۰۰۰ دلار بیشتر می توان از یک موتور بنزینی کوچک اضافی در کنار موتور برقی اصلی برخوردار شد.

خودرویی اقتصادی و اسپورت که هرجایی می تواند پارک شود

BMW i۳ با ۳۸۴ سانتی متر فقط کمی از مینی کوپر درازتر است و در کنار دو سرنشین جلو، اگر سرنشینان عقب کمی دوستانه بنشینند ۲ نفر را هم در عقب جای می دهد و احتمالاً برای یک کیف مسافرتی نیز آن پشت جا باشد. نمی شود یک خودرو هم اقتصادی باشد هم سریع؟ i3 ظرف ۷ ثانیه، ۱۰۰ تا را رد می کند. در «حالت دوستدار باتری» تا ۲۰۰ کیلومتر و در «حالت راحت» ۱۶۰ کیلومتر راه می پیماید و اگر موتور بنزینی را هم سفارش داده باشید تا ۳۰۰ کیلومتر هم می توانید روی آن حساب کنید. قضاوت با شما که آیا آنچه خوبان همه دارند i3 یک جا دارد یا نه؟

نخستین واکنش ها: خوش قیمت و اثرگذار در بازار EVها

تحلیل گران حوزه خودرو معتقدند که بی.ام.و با i۳ می تواند سهم خوبی از بازار ماشین های الکتریکی را به خود اختصاص دهد و در شهرهای بزرگ به وسیله نقلیه محبوبی بدل شود. ولی آنچه برای بیشتر جا انداختن این نوع خودروها مهم است در وهله اول مسافتی است که با هر بار شارژ می توان با آنها پیمود و دوم زمان شارژ؛ مسائلی که علی رغم تلاش های فراوان در عمل جواب چندانی نداده است. هرچند هر از گاهی اعداد و ارقام وسوسه کننده ای به گوش می رسد ولی به جز موارد معدود، کماکان خبری از آنها در محصولات نهایی نیست.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد