انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد
انجمن دالوند

انجمن دالوند

مدعی خواست که آید به تماشاگه راز ................. دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

شهر موشک ها

 


(CNN)—At first glance it looks like the set of a James Bond movie -- a seemingly impregnable mountain base packed full of uniformed men and sinister-looking missiles on their launch vehicles parked along a long tunnel buried deep underground.

 .But this is in fact a real-life missile facility in Iran


در نگاه اول تونل‌های زیرزمینی سپاه مثل صحنه های فیلم‌ جیمز باند به نظر می رسند----- کوهستانی نفوذ ناپذیر، پر از مردانی یونیفورم‌ پوش و موشک‌های با عظمت که در تونلی بسیار طولانی زیر زمین قرار گرفته‌اند.

اما این صحنه ها همگی واقعی اند.


وب سایت خبری "سی ان ان" در ادامه افزود: « ایران نه تنها یک قدرت نظامی برتر در منطقه است بلکه درحال انجام تغییرات اساسی در فناوری موشکی خود است. تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه در تیررس موشک‌های ایرانی قرار دارند . این رو نمایی از تاسیسات موشکی سپاه در حالی انجام شد که ایران و گروه 5+1 به توافق هسته‌ای رسیده‌اند و چند روز پیش نیز موشک بالستیکی را آزمایش کردند که به گفته یکی از مقامات دولتی آمریکا نقض آشکار قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل است».

 

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار اجازه تصویربرداری از تونل های زیرزمینی سپاه که موشک های بالستیک دوربرد در آن نگهداری می شوند را روز گذشته صادر و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز فیلم آن را پخش کرد.


شهر موشکی سپاه که در عمق 500 متری تاسیس شده و برای اولین بار تصاویری از آن در رسانه ملی پخش شد، شامل تونل ها و بخش های متعدد و وسیعی است که تعداد بسیار زیادی از پرتابگرهای موشکی در آن مستقر بوده و در شرایط آماده برای شلیک، به سر می بردند.


                                              

  منبع CNN News

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد